pondelok, 1 marca, 2021
Home > Nezaradené > Ako zostať počas karantény stále vo forme

Ako zostať počas karantény stále vo forme

Sedavý životný štýl a nízka úroveň fyzickej aktivity môžu mať na naše zdravie, pohodu a kvalitu života negatívny vplyv. Pobyt v karanténe môže tiež spôsobiť ďalší stres a ohroziť duševné zdravie. Cvičenie a relaxačné techniky vám však môžu pomôcť udržať sa v pokoji a chrániť si zdravie počas tejto doby aj v pohodlí vášho domova.

Dáme vám niekoľko tipov, pomocou ktorých to môžete dosiahnuť.

Robte si krátke aktívne prestávky

Odpočinok je pre naše telo dôležitý. Nemusí byť ale automaticky len o vylihovaní v posteli alebo vo vani. Skúste odpočívať aj aktívne. Tanec, hranie sa s deťmi a domáce práce, ako je upratovanie domu a starostlivosť o záhradu, vám tiež môžu pomôcť zostať doma fyzicky aktívni.

Používajte online zdroje

Ak vám chýba osobný fitness tréner, využite na cvičenie dostupné online zdroje. Mnohé z nich sú na YouTube k dispozícii zadarmo. Ak ale nemáte skúsenosti s týmito typmi cvičení, buďte opatrní a berte do úvahy svoje obmedzenia. Určite si tiež pri takomto tréningu oblečte pohodlné fitness legíny.

Nepodceňujte obyčajnú chôdzu

Aj v malých priestoroch vám môže pomôcť chôdza zostať v pohode. Ak sa rozhodnete ísť von na prechádzku alebo športovať, uistite sa, že ste minimálne 1 meter od ostatných ľudí a máte na sebe funkčné Nebbia tričko.

Trávte viac času v stoji

Skráťte si čas strávený v sede a pokiaľ je to možné, uprednostnite státie. V ideálnom prípade sa pokúste v ktoromkoľvek okamihu zostať až 30 minút v sediacej a ležiacej polohe. Zvážte použitie stola s vysokými nohami, ktorý vám umožní pracovať v stoji, alebo ako stojany použite knihy či  iný mobilný nábytok. Pri odpočinku v sede uprednostňujte duševné aktivity, ako je čítanie, spoločenské hry a hádanky.

Jedzte zdravo

Pre udržanie optimálneho zdravia je tiež dôležité pamätať na to, aby ste sa dobre stravovali a pili dostatok vody. Obmedzte alebo vylúčte dlhodobú konzumáciu alkoholických nápojov a dbajte na úplné vylúčenie konzumácie alkoholických nápojov u mladých ľudí, tehotných a dojčiacich žien.  Doprajte telu dostatočné množstvo ovocia a zeleniny a obmedzte príjem solí, cukru a tukov.

Zdroj obrázka: Shutterstock.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *