Vytvoriť si zoznam úloh, ktorý vám pomôže správne určiť priority počas celého dňa a bude vás motivovať k pohybu podľa plánu je jednoduché. Väčšina z nás sa na konci pracovného času ale stresuje, že viaceré úlohy z tohto zoznamu vôbec nestihne dokončiť.
Je to najmä kvôli skutočnosti, že zoznamy nie sú zostavené správne. Ako sa ukázalo, väčšina ľudí bez toho, aby si to všimli, práve nimi znižuje svoju produktivitu. Prečo, keď máme na to kvalitné pohony a stroje?
Trávite čas s energetickými upírmi
Títo ľudia od vás doslova nasávajú energiu, nasmerujú ju smerom k sebe, a nie k dobru tímu. Nestarajú sa o váš čas a priority, pretože myslia iba na tie svoje. Ak nejde o urgentnú žiadosť týkajúcu sa záležitostí spoločnosti, pokúste sa ju preto vo vlastnom záujme zdvorilo odmietnuť.
V zozname úloh nie je nič konkrétne
Jednoducho povedané, váš zoznam úloh by nemal obsahovať položky, ktoré neopisujú žiadne kroky. Naopak, zoznam úloh by mal pozostávať z jasných fráz. Vždy sa preto snažte v ňom zdôrazniť všetky podrobnosti. Rozdeľte veľké úlohy na niekoľko malých a niektoré z nich nechajte na funkcie špeciálnych závitovkových prevodoviek.
Naj paradoxnejším, ale najúčinnejším spôsobom zvyšovania produktivity je obmedziť počet úloh na zozname. Vyberte si preto jednu z troch najdôležitejších vecí, ktoré treba urobiť. Mali by to byť najmä veľké a zložité úlohy, ktoré určite musíte počas dňa zvládnuť.
Nenechajte sa rozptyľovať
Venovali ste veľa úsilia identifikácii a zaznamenaniu všetkých prioritných úloh, a potom vás niečo vyrušilo? E-mail, kolega alebo iné naliehavé správy? Bez ohľadu na ich dôležitosť sa im snažte vyhýbať. Vypnite upozornenia, odložte mobil a sústreďte sa na pracovnú úlohu.
Uvidíte, že pri dodržaní týchto dôležitých pravidiel sa vám bude pracovať lepšie, vďaka čomu dosiahnete vytúžený cieľ.