V súčasnosti je bežnou praxou mobilných operátorov, že sa predbiehajú v rôznych akciách. Núkajú minúty zdarma navyše, poskytujú neobmedzené smsky a mmsky alebo sa vás snažia získať na väčší objem dát. Všetko toto vám nasľubujú hneď, ako si k nim prenesiete telefónne číslo. Ako treba postupovať pri prenose čísla od jedného mobilného operátora k druhému? Koľko vás to bude stáť?
Prenesenie čísla v praxi znamená, že vám ostane doterajšie telefónne číslo a prejdete pritom k inému operátorovi. Je to pre človeka pohodlnejšie, ako si u nového operátora vybavovať nové telefónne číslo a to potom dávať na vedomie všetkým známym, rodine alebo ho meniť v zmluvách či na faktúrach.
Prenos čísla s ľahkosťou
V súčasnosti je možné preniesť si číslo medzi všetkými mobilnými operátormi alebo medzi pevnými sieťami na Slovensku. Výnimkou je prenos mobilného čísla do pevnej siete alebo naopak – to zatiaľ možné nie je.
Koľko to stojí?
Prenos čísla v súčasnosti nie je u žiadneho operátora spoplatnený. Je však možné, že u nového operátora zaplatíte za novú SIM kartu alebo budete musieť uhradiť aktivačný poplatok v rôznej výške. Stojí to však len pár eur.
Ako si preniesť číslo?
Doba je rýchla, veľa vecí je už jednoduchších ako kedysi a platí to aj o prenose čísla. V súčasnosti už na to nepotrebujete navštíviť svojho aktuálneho operátora, ale stačí, ak navštívite toho budúceho. Ak si celý proces chcete uľahčiť, prenos vybavíte ľahko aj cez internet. Stačí, ak vyplníte jednoduchý formulár na webe a aktuálny operátor vás bude v priebehu 3 pracovných dní kontaktovať telefonicky. Dôjde k overeniu vašich údajov, k výberu paušálneho programu a prípadne aj k výberu mobilného telefónu. Potom vám kuriér bezplatne doručí všetky potrebné dokumenty na podpis, novú SIM kartu a aj mobilný telefón, ak ste si ho objednali tiež. SIM karta s dočasným číslom bude ihneď aktívna, takže ju môžete hneď využívať. Do 4 dní po podpísaní dokumentov bude na vašej novej SIM karte prenesené vaše číslo.
Koľko to bude celé trvať?
Proces prenosu čísla by mal trvať maximálne štyri pracovné dni. Nemusíte sa však vôbec obávať, počas prenosu môžete svoje existujúce telefónne číslo využívať bez prerušenia. O dátume prenesenia telefónneho čísla sa dozviete prostredníctvom SMS. V deň prenesenia čísla si vložíte do telefónu novú SIM kartu a od tohto momentu môžete naplno využívať služby nového operátora. Prenos čísla sa uskutočňuje vždy medzi polnocou a šiestou hodinou ráno. Počas prenosu môžete svoje existujúce telefónne číslo využívať bez prerušenia, poplatky vám vyúčtuje váš súčasný operátor.
Dá sa to aj počas viazanosti
Prenos čísla sa dá uskutočniť aj v prípade, že máte ešte aktívnu viazanosť u svojho operátora. Budete však musieť uhradiť pokutu vo výške, v akej ste sa k tomu zaviazali v zmluve alebo v niektorej z jej príloh. Nový operátor nevie síce zistiť, že ste k nemu prešli za takýchto okolností. Ak dôjde k takejto situácii, je skôr pravdepodobné, že vás na to upozorní operátor, od ktorého odchádzate. Nie je však povinný upozorniť vás na pokutu.
Čo vás čaká potom?
Bonusy pri prenose čísla sú rôzne. Niektorí operátori ponúkajú za presun čísla „vykúpenie“ z viazanosti. Znamená to, že pri prestupe k inému operátorovi nový operátor za vás v prípade viazanosti uhradí zmluvnú pokutu.
Ďalším benefitom, ktorého sa môžete dočkať, je, že pri presune čísla získate zľavu na nový paušál u nového operátora. Okrem toho môžete získať aj neobmedzené množstvo dát, smsiek alebo mmsiek.
Nezabudnite na toto!
- Pred prenosom svojho telefónneho čísla k inému operátorovi si určite zistite, aké bonusy dostanete pri prenose čísla.
- Uistite sa, že sú vaše osobné údaje u súčasného operátora aktuálne – dôležité sú: meno a priezvisko, adresa trvalého bydliska, číslo občianskeho preukazu, vaše rodné číslo/IČO pri právnickej osobe.
- Údaje, ktoré uvediete v žiadosti o prenos k novému operátorovi, sa musia zhodovať s údajmi vo vašej zmluve so súčasným operátorom. V opačnom prípade môže byť vaša žiadosť o prenesenie čísla súčasným operátorom zamietnutá.
- Prenos čísla je lepšie absolvovať po skončení viazanosti, pretože váš súčasný operátor si môže voči vám uplatniť zmluvnú pokutu, ak u neho využívate fakturované služby.
- Ak chcete zabezpečiť plynulý a bezproblémový prenos telefónneho čísla, je veľmi dôležité, aby ste mali vyrovnané všetky záväzky so svojím súčasným operátorom.
Súčasný operátor sa bude snažiť viac
Určite rátajte s tým, že počas plynutia lehoty (4 pracovné dni) vás možno bude kontaktovať súčasný operátor a ponúkať vám rôzne benefity. Nemusí pritom ísť len o tie bežné, ktoré sú súčasťou práve prebiehajúcich akcií. Prehovoriť sa vás môže operátor snažiť najmä v prípade, že používate vyšší paušál, a preto vás nebude chcieť stratiť.