Telemarketing spadá pod priamy marketing a teda ide o priamu komunikáciu zo zákazníkom, resp. potenciálnym zákazníkom. Túto službu vám môže zabezpečiť call centrum Bratislava, alebo si ju môžete zabezpečiť v rámci interných zamestnancov. Všetko má však svoje výhody aj nevýhody.
Aktívny telemarketing
Aktívny telemarketing spočíva v aktívnom oslovovaním potenciálnych alebo súčasných klientov či zákazníkov. Využíva sa na uzavretie obchodu alebo dohodnutie obchodného stretnutia, ponúkanie služieb a produktov, mystery shopping a mystery call alebo na prieskum trhu. Školení operátori sa zameriavajú sa na konkrétny produkt alebo službu.
Pasívny telemarketing
Ide o presný opak aktívneho telemarketingu, teda spracovávanie prichádzajúcich hovorov, mailov a správ. Pasívny telemarketing vlastne poskytuje zákaznícku podporu a služby, infolinky, help desk či objednávkové služby. Call centrum Bratislava môže poskytovať tieto služby aj spoločnostiam sídliacim v iných mestách.
Výhody a nevýhody telemarketingu
Predávať tovar alebo služby prostredníctvom telemarketingu môže byť náročné, pretože oslovený zákazník tovar alebo službu nevidí a navyše pre veľkú skupinu ľudí je tento spôsob predaja obťažujúci. Na druhej strane ale dokáže šikovný a vyškolený operátor reagovať na zákazníka a dopracovať sa tak k úspešnému predaju.
Ak ide o prieskum trhu je možné získať informácie pomerne rýchlo, navyše je tu možnosť svoj produkt alebo služby zlepšovať na základe reakcií oslovených klientov. Všeobecne je telemarketing dobrým zdrojom na získavanie informácií. Ako už bolo spomínané, tieto služby si môžete zabezpečiť samy v rámci firmy, alebo si najať profesionálov. Ak máte menšiu firmu je lepšie nájsť si call centrum, ktoré má školených odborníkov a vy nemusíte zamestnávať ďalších ľudí.