utorok, júl 23, 2019
Home > Šport > Joga: užitočné rady pre začiatočníkov s cvičením jogy

Joga: užitočné rady pre začiatočníkov s cvičením jogy

joga podložka

Joga je nepochybne skvelým cvičením pre každého – jej výhodou je nenáročnosť jednotlivých cvikov a polôh (náročnosť si môžeme voliť individuálne). Má množstvo pozitívnych účinkov na naše psychické a fyzické zdravie – tu je 5 dôvodov, prečo začať s ňou začať. Ak sa teda rozhodneme s jogou začať, je pár vecí, na ktoré by sme mali myslieť.


joga asanaVyberte si váš štýl

Existuje veľa druhov jogy a každý z nich je zameraný na niečo iné, preto je dôležité, aby sme sa v našom cvičení jogy neporovnávali s ostatnými a boli trpezlliví. Veľmi známa je napríklad power joga, ktorá je zameraná viac silovo – na budovanie fyzických schopností – ako na duševný zážitok.

Hatha joga je ideálnym druhom jogy, ktorý je všestranný. Zameriava sa na rozvoj duševnej sily a pocitu pokoja a zároveň zlepšuje našu fyzickú kondíciu a stabilitu tela.

Vinyasa flow joga je dynamická forma jogy, ktorá spočíva v kontrolovanej a dynamickej zmene polôh (asán). Tento druh jogy zlepšuje našu koncentráciu, dýchanie a uvoľňuje od stresu.

 


Nájdite si svoje prostredie

Pri cvičení jogy by sme sa mali zameriavať na správne dýchanie a vnímať rytmus nášho výdychu a nádychu počas striedania cvikov. Určite každý z nás uzná, že je mimoriadne ťažké sústrediť sa na niečo také, ako je rytmus nášho dýchania, pokiaľ vedľa nás niekto rozpráva.

Dôležité je preto na začiatok nájsť alebo vytvoriť si deálne prostredie na cvičenie jogy, ktoré bude pre každého individuálne. Niekomu môže vyhovovať cvičenie na joga podložke s pokojnou hudbou v pozadí, niekto iný sa najlepšie uvoľní v prírode. Platí známe „koľko ľudí, toľko chutí“.


joga póza holubaJoga ráno alebo večer?

Pri tejto otázke platí to, čo pri behu alebo pri ďalších druhoch cvičenia – správna odpoveď neexistuje. Joga ráno nás môže nabudiť energiou do nového dňa a na prázdny žalúdok sa nám cvičí pohodlnejšie. Večerné cvičenie jogy zas môže uľaviť od stresu, ktorý sa v nás počas dňa nazbieral a zrelaxuje naše telo. Nezvyčajná nie je ani joga počas dňa – jednoducho, ak máte na jogu chuť, zacvičte si kľudne aj v práci.

 


skupinová jogaV skupine to ide ľahšie

V dnešnej dobe pribúda v mestách stále viac tréningov a kurzov jogy, ktoré sú väčšinou skupinové. V lete je už typické, že pri prechádzke po parku vidíme skupiny ľudí, ako spolu cvičia. Skupinová atmosféra je pre začiatočníka veľmi povzbudzujúca a dokáže motivovať. Ak sa rozhodnete s jogou začať, je vhodné nájsť si vo vašom okolí skupinu ľudí s rovnakými záujmami, ktorá sa cvičeniu pravidelne venuje. Po odcvičení jogy tak navyše spoznáte nových ľudí a priateľov.


acro jogaJoga s vašou polovičkou

Veľmi populárnym druhom jogy je acro yoga, ktorá patrí k párovej joge – tá ponúka možnosť cvičenia s vašim milovaným partnerom. Acro yoga je kreatívnou alternatívou spoločného cvičenia pomocou kombinácie joga polôh a prvkou akrobacie. Tento druh jogy je náročný predovšetkým na koncentráciu tela a mysle. Pomáha nám zlepšovať koordináciu tela, stabilitu, duševnú pohodu. Pri acro yoge tiež musíme naplno dôverovať nášmu partnerovi, že nás drží, čím budujeme silnejšiu empatiu a tiež dôveru v našom vťahu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *